top of page

יום בתנועה

אז מה עושים ביום בתנועה?

אחד הדברים ששני הקטנים שלי מאוד אוהבים היא פעילות שהגיעה אליי מהגננת מימי הקורונה "העליזים". הגננת רונית הייתה שולחת לנו כל מיני סרטונים והפעלות מהאינטרנט והילדים ממש נהנו מהם! אחת הפעילויות הללו, שאנחנו עדיין מבצעים מדי פעם, במיוחד בחופשות, זה גלגל יוגה. זו בעצם אפליקציה אינטרנטית שכוללת "גלגל מזל" עם מגוון תנוחות יוגה. כל פעם ילד אחר מפעיל את הגלגל, וכולם צריכים ליצור את התנוחה. הילדים ממש אוהבים את זה! מוזמנים לנסות כאן! עוד פעילות ממש אהובה זה Just-dance - למי שלא מכיר (יש עוד כאלו?... (-:) זו פעילות ריקוד שבה צופים בסרטון שבו מדגימים את הריקוד, ופשוט רוקדים יחד איתה. במקור, נכנסים לאפליקציה האינטרנטית דרך המחשב ובמקביל דרך הטלפון, אוחזים את הטלפון ביד ימין, רוקדים יחד עם הדמויות, וצוברים ניקוד בהתאם למידת ההצלחה שלנו בריקוד. התוכנה עצמה היא בתשלום, אך יש אפשרות לגרסה חינמית בה מקבלים שני ריקודים ביום בחינם. אבל - יש גם ה-מ-ו-ן סרטוני יוטיוב המציגים מגוון ריקודים מהאפליקציה (לפעמים יחד עם מישהו שרוקד אותם - אבל זה ממש לא מפריע), והילדים (וגם אני) מאוד נהנים לרקוד גם מול היוטיוב. בעקבות האפליקציה הוציאו גם סרטונים עם שירים ישראליים, ואפילו חסידיים שגם הם מאוד מוצלחים, ואני ממש ממליצה עליהם! אז תמצאו לכם שיר שאתם אוהבים, כנסו את כל המשפחה (גם הגדולים שאוהבים לרקוד) ופשוט תתחילו לרקוד יחד! פעילות ספורטיבית משפחתית מהנה במיוחד! תוכלו למצוא מגוון ריקודים בסגנון Just Dance מגוונים כאן, וחסידיים כאן. חוץ מזה - אפשר תמיד לעשות התעמלות חוויתית עם הילדים. אפשר לגייס את אחד מהגדולים שיוביל את הקטנים או להוביל בעצמנו. רעיונות לדוגמה:

  • משחקי כדור - הקפצות הכדור למעלה ותפיסה, כדרור במקום , כדרור תוך כדי מסלול מתפתל, מסירות בעמידה, מסירות בישיבה, העברת הכדור מסביב לגוף מיד ליד, גלגול הכדור על הרגליים תוך התכופפות קדימה, קליעה לסל (כביסה ), קליעה לסל שיוצרים עם הידיים - אחד מחזיק את הידיים בצורה של סל והשני קולע לסל. בתמונות תוכלו לראות דוגמאות שדיגמן הבן שלי .

  • משחקי ריצה - סימון נקודת התחלה וסיום וריצה הלוך חזור, ריצה בין מכשולים בזיג-זג, מרוץ שליחים - אחד רץ חוזר נותן כיף לשני והשני יוצא לריצה, מדידת זמנים בסטופר , ריצה בדהרה , התקדמות בקפיצות, ריצה צידית, דילוגים...

  • כל מיני - קפיצות צפרדע , הליכת מריצה (הילד נשען על הרצפה בעזרת הידיים, ואני מחזיקה אותו בירכיים והוא מתקדם על הידיים), תנוחת מטוס - שוכבים על הבטן ומרימים ידיים לצדדים ורגליים מהרצפה עם מבט כלפי הרצפה (אפשר לגוון באמצכות החלפות רגליים - אחת למטה ואחת למעלה, וכנ"ל לגבי הידיים, או הרמת יד ורגל נגדית ומחליפים).

  • הרמת "משקולות" - לוקחים שתי קופסאות שימורים זהות או שני בקבוקי מים קטנים (אפשר להחליט בכמה מים למלא אותם ובכך לווסת את המשקל) ועושים תרגילים: מרפקים צמודים לגוף והרמת הידיים כם ציפורניים כלפי הרצפה, ידיים ב90 מעלות לצדדים ויישור המרפקים כלפי מעלה, שתי הידיים צמודות וישרות מעל הראש וכיפוף המרפקים אחורה, יישור הידיים מאחורי הגב והרמה שלהן, יישור הידיים לצדדים והבאה שלהן קדימה אחת מעל השנייה לסרוגין, ידיים ישרות לצדדים ופיתוח הגב אחורה לצד אחד, שהייה שם מספר שניות וחזרה בצד שני.

  • וכמובן - אופניים!!! מה יש להוסיף?...

אז מתחילים לזוז - גם לבריאות, גם למצב רוח וגם למשפחה! תהנו!

רוצים לקבל עוד רעיונות? עשו לייק, ועקבו אחריי בדף "זמן משפחתנו" בפייסבוק!

הדגמת פעילות תנועה עם כדור
פעילויות ספורט עם כדור

0 תגובות
bottom of page