top of page

מקפלים מקפלים....

מקפלים, כן. הפעם אתן רעיונות לאוריגמי, קיפולי נייר.

אני יודעת, אחד הדברים המתסכלים ביותר זה לעבוד לפי השלבים בספר ליצירת ציפור ולהיתקע באמצע. מה זה הקיפול הזה? מה זה קיפול צפרדע???

אז נכון, אוריגמי זו ממש אמנות, אבל כדי ליהנות מאוריגמי לא חייבים ליצור דגמים מורכבים מדי. יש היום ה-מ-ו-ן סרטוני יוטיוב שמדגימים אוריגמי, ואם אתם כמוני, כדאי לבחור בדגים פשוטים בלי הרבה מאוד שלבים. יש גם כל מיני ספרים שאפשר לקנות ברמות שונות. היום זה כבר לא מה שהיה פעם - ספרים קטנים ומתפרקים עם תרשימים בשחור-לבן ומבחן זיכרון של קיפולים מסוגים שונים... בקישור לתגובה אני מצרפת קישור לאתר המאגד מספר רעיונות פשוטים בסרטוני יוטיוב. מוזמנים!

כדאי לרכוש מראש ריבועי נייר המיועדים לקיפולי נייר (בדרך כלל אוריגמי נעשה על דפים ריבועיים ולא מלבניים) - אפשר למצוא בחנויות היצירה במספר גדלים. כדאי לרכוש שני גדלים כדי שנוכל להתאים לדגם אותו יוצרים. אבל - גם אם לא רכשנו, אפשר ליצור ריבועים מדפי A4 (עדיף צבעוניים, אבל גם לבן יעבוד) - יוצרים ריבוע ע"י קיפול משולש ישר זווית מאחת הפינות של הדף וגוזרים את המלבן המיותר.

אם עובדים עם נייר לבן כדאי לקשט את היצירה לאחר מכן - להוסיף עיניים, שיער ופה לחיה שיצרנו, למשל.

רעיון נוסף - לשילוב עם פעילות מים - ליצור סירות נייר (אחד הדגמים הכי פשוטים באוריגמי) ולהשיט אותן בגיגית מים בחצר. אפשר גם ליצור "פצצות מים" - גם כן לא קשה במיוחד, ולשלב במלחמת מים שתמיד כיף לעשות בימים חמים (חפשו "פצצת מים אוריגמי" בגוגל ותמצאו סרטוני הדגמה).


ועוד טיפ - אפשר למצוא רעיונות לקיפולי מפיות לשולחן, ואפשר לשלב את הפעילות ביום שישי ולהכין מפיות שיקשטו את שולחן השבת. גם כיף וגם שימושי!

רעיונות לקיפולים כאלו אפשר למצוא ממש בקלות כשמחפשים "קיפולי מפיות לשולחן", או "אוריגמי מפיות".

מצאתם רעיון שמצא חן בעיניכם? ספרו לי! עשו לייק! עקבו אחריי ב"זמן משפחתנו" לקבלת רעיונות נוספים! נשתמע!













0 תגובות
bottom of page