אחרי שהבנו וארגנו לנו את נושא הפעילות והתוכן. הגיע הזמן לחשוב על דרך ההנגשה. כל פעילות בריחה מוצלחת מכניסה את המשתתפים לאווירה בעזרת סיפור מסגרת מעניין, מסקרן ומותח. זה הזמן לחשוב עליו!
מה הסיפור שלי?
זוכרים את סעיף "מה הנושא?"? אז זה הזמן להביא אותו לפְרוֹנְט של הפעילות. אנחנו מחפשים רעיון לסיפור שיהיה קשור ישירות לנושא הפעילות וגם שיהיה בו מעט מתח ותעלומה שיאפשרו לשלב בתוכו משימה. בנוסף, חשוב להתאים את הסיפור לגיל של קהל היעד. לדוגמה, לילדים בכיתה א לא הייתי מספרת סיפור רצח, אבל כן הייתי מספרת להם סיפור של מציאת אוצר. הנה מספר רעיונות לסיפורים:
מציאת הדרך החוצה: "עזרו לנח ולמשפחתו לצאת מן התיבה", "ננעלתם בחדר ועליכם למצוא את הדרך החוצה", "הלכתם לאיבוד ביער/במסלול/בנחל ועליכם למצוא רמזים שיעזרו לכם למצוא את הדרך החוצה"
מציאת פריט חשוב שנעלם: "עליכם למצוא את תיבת האוצר האבודה", "חני איבדה את התכשיט שעבר במשפחתה במשך דורות, עזרו לה למצוא אותו"
עזרה למשהו לקרות: "עזרו לקשת להופיע בשמיים", "עזרו לדן לבנות סוכה"
פתרון תעלומה: "עזרו למפקח הבילוש לגלות מיהו הגנב שגונב את העוגיות מהמטבח"
משימה: "עליכם להחזיר הביתה את קבוצת האסטרונאוטים שאבדה בתחנת החלל"
איך נכתוב את הסיפור?
מצאנו רעיון? נהדר! עכשיו צריך לכתוב אותו כך שימשוך את המשתתפים למשחק. נסחו סיפור, הקשור לנושא הפעילות, כמובן, שיעורר מתח וסקרנות ורצון להתחיל לשחק.
איך נציג את הסיפור למשתתפים?
אפשר לכתוב את הסיפור על דף ולתת למשתתפים. אפשר. אבל אפשר גם לגלגל את הדף, לקשור בחוט ולהכניס לבקבוק ש"נמצא על חוף הים"… אפשר גם לעצב את הדף כמו מפת אוצר המסמנת את החידות השונות שצריך לעבור בדרך כדי לסיים בהצלחה את הפעילות.
ליצירתיים שבינינו (כלומר, כולכם), אפשר להקליט את הסיפור בקול מתאים, ואולי להוסיף גם מוסיקת רקע מותחת ולהשמיע לשחקנים בתחילת המשחק.
ולשחקנים המוכשרים שמבינכם אני מציעה לצלם את הסיפור - אפשר את עצמכם, ואפשר לשתף עוד שחקנים חובבים שיסייעו לכם בהצגת הסיפור.
יופי! עכשיו אתם יודעים כבר איך לבנות את סיפור המסגרת שיכניס את המשתתפים שלכם לאווירה המתאימה. אז קדימה לעבודה!!!
ושוב, אם קראתם עד כאן, כנראה שמצאתם ערך בתוכן. אז סמנו שאהבתם והוסיפו תגובה, וכך גם אנשים אחרים יוכלו ליהנות!
המשך תהליך הפיתוח - בפוסט הבא. נתראה!
Comments